2014. július 23., szerda

Prológus

A nevem Maya Coutinho Nunes de Almeida elég hosszú név maradjunk csak a Maya-nal azt szeretem a legjobban. Amit tudnotok kell rólam az-az hogy édesanyámat elvesztettem akkor amikor megszülettem én túléltem de ő nem.Édesapámm Luiz Coutinho Nunes de Almeida aki a brazil válogatott és az FC Barcelona nevezetű klub csapat menedzsere és alsó tisztben lévő edzője.Brazíliavárosban élünk Rio de Janeiro-ban közel a tengerparthoz egy villában. Most érettségiztem és hamarosan egyetemre megyek.Apa folyton utazott így rám kevés időt szánt mindig a csapatait tartotta előnybe nem a lányát.Édesanya nélkül felnőni egy hatalmas szívás és fájdalom is.Apám lány létemre is azt szerette volna hogy focista legyek és egy jó lány vagy ellenkező esetben férfi klubba vagy csapathoz csatlakozzak.Szeretek focizni profi szinten tudok is ahogy megállapították a szakértők...de engem inkább a kézilabda vonz ott érzem a labdát a két kezembe és jobban szeretem mint bármit vagy bárkit.Jelenleg a brazil női kézilabda válogatott tagja vagyok...ez egy kissé vicces hiszen itt ebben az országban Dél-Amerikában a focit istenítik és nem a kézilabdát.Hiába van saját kisebb fedett 2000 férő helyes stadionunk ha hazai pályán játszunk csak félig telik meg. Az én csapatom győzelmére nagyban szarnak.Többször is világbajnokok lettünk de ennek pár fős szurkoló táborunk és az elnök asszony örült.Idén magunknak tudhatunk egy VB és egy olimpiai első helyezést is magam pedig egy VB legjobb játékosa díjat.A VB-én sikeresen legyűrtük a Spanyolokat az olimpián pedig a Magyarokat.Éremmel hazatérni a saját otthonomba büszkeség  de közben tudom hogy apámnak nem ez az elvárása tőlem.
***********---.Egy kis ízelítő
A mai napon izgatottan ültünk fel a külön gépünkre amin legtöbbször a brazil válogatott utazik.Spanyolországba utazunk ahol egy VB visszavágó meccset fogunk játszani a 4000-es stadionba az összes jegy elkelt.A csapatunk 22 fős én a támadó és védő is vagyok 60 percen keresztül csere nélkül játszok.Az oda út körülbelül 7 óra lesz.Felraktam a fülesem és elkezdtem hallgatni Avicci "True" nevezetű albumát.A fülhallgató annyira el lazított hogy elaludtam..Arra keltem fel hogy a mellettem ülő Stell rázott meg.
-Hé megjöttünk-kiabálta és fel is állt mellölem láttam ahogy leindul.Nagy nehezen magamhoz tértem lekapcsoltam a telefonom  a fülhallgatót a nyakamra tettem és kiindultam a repülő ajtaján.Egy meredek lépcső vezetett le a gépről.A nap erősen sütött.Szerencsére a hazai színekben pompázó sárga rövid gatyát amin rajta volt a címerünk és egy fehér Nike atlétát plusz még arra rá egy melegítő felsőt aminek a hátán a mezszámom a tízes villogott a szívemnél a hazám címere szintén a szerelésben nem volt melegem.A repülő téren kint állt az FC Barcelona külön légi gépe is.Valami rémlett hogy meccsre megy apu a csapatával de azt az egyet nem tudom hogy hova.Leértem a meredek lépcsőn és lassan kocogni kezdtem a többiek után.Be is értem őket a bejáratnál.
-A csomagjaitokat ott találjátok-bökött a csomagok felé az egyik asszisztens ami a recepció mellett volt.A sportolok csomagjait itt is előnybe helyezik mint nálunk.A bőröndöm fekete színű Nike rajta a címer szintén és a számom a tízes nem maradhat le róla.Húzni kezdtem kifelé a bejárathoz a súlyos cuccaimat.Negyed órát időztünk el itt én addig meghallgattam három zenét a fülesemen  elég hangosan oly annyira hogy nem hallottam a reptér nyüzsgős életét a kiabálásokat.Amint megindultak követtem őket én is,gyors tempóban. Épp kiértünk volna amikor megjelent a Barcelona csapata elől apámmal az edzőkkel és a segítőkkel.A fülesemet fennhagytam a többiek lassítotttak a csapatot látván Messi,Fabregas,Xavi,Piqé.Apám észre sem vett ami tőle már megszokott.Az én figyelmem nem nagyon kötötték le mert nem érdekelnek annyira mint a többi lányt. Messi-nek csak a játék stílusa tetszik, a labdával olyan kecsesen játszik hogy az már tiszteletre méltó.De a figyelmüket eléggé jól felkeltettük mert 22 sárga brazil színben hangos bőröndöt húzó lány, meg pár edző ápoló és még ki tudja kik eléggé feltűnőek lehetnek számukra.A lányok ugyan lemaradtak de én nem, az edzővel és az ápolókkal haladva kitűntem a sorból és inkább velük tartottam a tempót.Kint egy busz várt minket ami a hotelünkhöz szállított.Ma délután játszunk és holnap reggel megyünk haza.Egy éjszakát kell aludnunk ebbe az országban.
A meccs kezdete:TÉVÉS KOMMENTÁTOR SZEMSZÖGE
15-perc--->19-15-re vezet brazília->Maya és Stell illetve Lan dobásának köszönvén
30-perc(félidő)-->A meccs állása 29-27 a spanyolok felzárkóztak és a brazilok kettővel vezetnek.
45-perc-->A meccs állása 34-30 a spanyolok négy góllal leelőzték a brazilokat.
50-perc-->Maya Coutinho megsérült és a pályán fekszik míg a társai elvégzik a támadást.
53-perc-->A bíró három perc után vette észre hogy egy játékos fájdalmában meg sem tud mozdulni.
55-perc-->Maya biccegve ugyan de lejön a pályáról a térdét nem tudja behajlítani.Nagy gond ez a braziloknak hogy elvesztik a legjobb játékosukat a visszajátszásból látszik hogy nagyot kapott a térdébe hátulról.
57-perc-->34-31 Stell dobásával kezdenek felzárkózni a brazilok három gólós vezetés a spanyoloknak.3 perc vajon elég lesz?Jól látom Coutinho játszásra jelentkezik???!!!Ezt a játékost képtelenség leszerelni túlságosan erős ahhoz.
58-perc-->Az állás 34-33 a brazilok bekeményítenek.Coutinho segít.Bár két perc elég lesz?
59-perc--->Nathas eladja a labdát és Coutinho könnyen megszerzi a labdát és a nyomában egy spanyol játékossal könnyen bevágja a labdát.A bíró a gólt megadva a braziloknak ítél támadást.Még van esély.Gyorsan el is végzik de....Coutinho ismét a padlón a kezével eltakarja az arcát.Belökték hetes vonalhoz.Sárga lap a spanyolnak a földön fekvő lányt pedig hordágyon viszik le.Szegényre rá jár ma a szerencsétlenség.
60-perc-->A meccsnek ugyan vége de a bíró a hetesre ad még esélyt a brazil csapatnak. Amelyet könnyedén be is  dobnak.Nyer Brazília 35-34-re..Keményen megküzdöttek a győzelemért azt kell mondanom..Kommentátor kiszáll a stúdió-é a szó.........

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése